Trendy modowe zmieniają się jak w kalejdoskopie. Szukając inspiracji, ciekawych stylizacji i nowości ze świata fashion aż 44% internautów odwiedza blogi modowe. Tak wynika z raportu „Modowe inspiracje polskich internatów” przygotowanego przez sieć modową FashionFan, we współpracy z Interactive Research Center i LeadR.
Tematyka modowych stylizacji jest najbliższa młodym kobietom, które szukają w sieci inspiracji nawet kilka razy w tygodniu. Zdarza się, że nawet codziennie. Wśród przebadanych internautów jedynie 16% robi to sporadycznie lub wcale.
Częstotliwość szukania w Internecie informacji o modzie
Wśród użytkowników, którzy sięgają do różnych źródeł wiedzy o najnowszych trendach modowych przynajmniej raz w tygodniu, najpopularniejsze są serwisy social media. Wskazało na nie aż 72% respondentów badania. Wciąż niewyczerpaną studnią informacji o tym, co aktualnie się nosi stanowią serwisy internetowe (65%). Okazuje się jednak, że na trzecim miejscu są blogi modowe, które przegląda 44% internautów. Pomysły i stylizacje blogerek cieszą się większym zainteresowaniem niż programy telewizyjne czy magazyny papierowe poświęcone modzie.
– Badanie przeprowadziliśmy aby znaleźć aktualną odpowiedź na pytanie „Co wpływa na decyzje o zakupie odzieży, obuwia i dodatków?”. Jest ono często zadawane szczególnie przez reklamodawców – mówi Anna Elwart, Project Manager FashionFan – Jak pokazuje raport dużą popularnością cieszą się polskie blogi modowe. Aż 56% przebadanych czytelników blogów modowych przyznało, że już kupiło coś pod wpływem inspiracji z bloga– dodaje Elwart.
Czy powodem, dla którego Polacy odwiedzają blogi modowe jest chęć poznania szczegółów z życia jego autora? Jedynie w przypadku 9%. Blogi, a przynajmniej te modowe, przestały pełnić funkcję internetowych dzienników. Dla przebadanych użytkowników najważniejsza jest możliwość znalezienia na nich ciekawych stylizacji (54%) oraz dowiedzenia się o panujących trendach (44%). Dla prawie połowy czytanie blogów stanowi formę rozrywki.
– Raport „Modowe inspiracje polskich internautów” demaskuje nie tylko najpopularniejsze wśród internautów źródła informacji o świecie fashion. W ankiecie pytaliśmy także, które marki modowe cieszą się ich największym zainteresowaniem. Najczęściej wskazywanymi, tutaj chyba bez większych niespodzianek, są H&M, ZARA oraz Reserved – mówi Albert Hupa, Prezes Zarządu Interactive Research Center.
Badanie „Modowe inspiracje polskich internautów” realizowane było w maju 2013 roku. Wzięło w nim udział ponad tysiąc polskich użytkowników Internetu.
***
FashionFan
Pierwsza w Polsce modowa sieć reklamowa. Sieć specjalizuje się w kompleksowej obsłudze marek modowych w internecie. Realizuje zarówno kampanie wizerunkowe jak i efektywnościowe. W ramach Cube Group oferuje usługi od pozycjonowania stron, przez promocję marki, do wsparcia sprzedaży w e-sklepie. Posiada największe w Polsce portfolio stron modowych na które składają się zarówno serwisy jak i blogi.
Interactive Research Center
Agencja specjalizująca się w badaniach i konsultingu marketingowym w obszarze digital i interactive. Głównym obszarem działalności spółki jest realizacja badań marketingowych i społecznych, doradztwo strategiczne w zakresie obecności marek w mediach interaktywnych oraz rozwój narzędzi badawczych w obszarze interactive oraz mobile.
LeadR Sp. z o.o.
Agencja specjalizującą się w gromadzeniu, przetwarzaniu, zarządzaniu oraz monetyzacji baz danych osobowych, zgodnie ze standardami GIODO. Dodatkowo spółka oferuje usługi planowania i realizacji dedykowanych kampanii sprzedażowych. LeadR Sp. z o.o. dysponuje ponad milionem własnych rekordów B2C, a monetyzuje ponad 2,5 miliona rekordów. W ramach swojej działalności spółka uruchomiła w 2012 roku projekt Leads Guardian, zwiększający konwersję landing page. Na początku 2013 roku agencja utworzyła własną markę Email Network, doradzającą w zakresie email marketingu.