Agencja Cube Group inwestuje w technologię, wchodząc w partnerstwo z Ingenious Technologies, europejskim liderem technologii marketingowej nagrodzonym w konkursie European Performance Marketing Awards. Partnerstwo ma na celu wspieranie reklamodawców przy pomocy unikalnej na polskim rynku technologii nie tylko w zwiększaniu efektywności działań digital marketingowych, ale także w bardziej strategicznym podejściu do nich i do optymalizacji całego biznesu (m.in poprzez lepsze mierzenie wartości życiowej klienta, LTV).
Wykorzystywana w działaniach prowadzonych przez Cube Group technologia wspiera prowadzenie kampanii, tworząc pełen obraz i historię zachowań użytkowników w internecie, integrując w czasie rzeczywistym wszystkie kluczowe dane w jednym miejscu z uwzględnieniem customer journey i aktywności cross-device. Przewagą wobec innych systemów na rynku jest kompleksowość oraz otwartość technologiczna, która pozwala na zestawianie zachowań i indywidualnych cech klientów zgodnie z ich aktywnością mediową. Narzędzie umożliwia m.in. budowanie dedykowanych modeli atrybucyjnych, co pozwala efektywniej alokować budżety w oparciu o rolę kanału czy wydawcy w doprowadzaniu do konwersji.
– W branży digital marketingu inwestycje w zaawansowane technologie analityczne stają się już czymś oczywistym. Największą przeszkodą jest jednak wiedza, jak odpowiednio wykorzystać technologię, aby na siebie zarabiała i pomagała w skokowym rozwijaniu biznesu. Wybraliśmy Ingenious na strategicznego partnera technologicznego naszej agencji z powodu możliwości, dotychczas niedostępnych szeroko na rynku polskim – mówi Andrzej Cudny, Prezes Zarządu Cube Group.
– Nasza współpraca ma na celu wykładniczy wzrost biznesów naszych klientów, a technologia analityczna pozwoli na dużo lepsze podejmowanie decyzji o inwestycjach marketingowych. Zwłaszcza że naszym celem nie jest wyłącznie zakup mediów i ich optymalizacja, ale praca nad wszystkimi kluczowymi dla biznesu wskaźnikami marketingowymi (zwłaszcza koszt pozyskania klienta CAC i wartość życiowa LTV) poprzez personalizację komunikacji i jeszcze lepsze zarządzanie mediami na każdym etapie cyklu życia klienta – dodaje Cudny.
Partnerstwo Cube Group z Ingenious Technologies jest kolejnym etapem w strategii agencji, która stawia na skuteczne wspieranie klientów w kanale digital w oparciu o szyte na miarę rozwiązania analityczno-technologiczne. Przed kilkoma miesiącami stanowisko Chief Technology Officera objął Maciej Urbański, który przez 5 lat w centrum badawczo-rozwojowym Samsunga zarządzał projektami z dziedzin: web programming, cloud, machine learning, oraz kierował zespołami programistów. Pod kierunkiem Urbańskiego zespół technologiczny w Cube Group odpowiada za tworzenie i implementację dedykowanych systemów dla klientów (m.in. łącząc dane o klientach z Ingenious z danymi kosztowymi z innych systemów marketingowych oraz danymi przychodowymi z systemów CRM reklamodawców).
Cube Group od lat angażuje się w rozwój polskich narzędzi i innowacji marketingowych i technologicznych, m.in. inwestuje w platformę SEMSTORM służącą do wspierania SEM i content marketingu, a także startup Feedink.com do zarządzania plikami produktowymi. Andrzej Cudny, Prezes Zarządu, jest również członkiem komitetu inwestycyjnego Xevin VC, wybranego przez Polski Fundusz Rozwoju do wyłonienia innowacyjnych startupów technologicznych.