Artykuły

Branża turystyczna oczami Google

Hiszpania, Włochy, Grecja – o tych kierunkach polscy internauci najczęściej poszukują informacji w Google. Neckermann i Itaka to biura, które są najbardziej widoczne dla internautów na frazy kluczowe. Najgorzej pod tym względem wypada Exim Tours. To tylko niektóre wnioski z przeprowadzonego przez SEMTEC Sp. z o.o. badania 10 domen polskich biur podróży. Wszystkie dostępne są w niedawno opublikowanym raporcie „Branża turystyczna oczami Google”, będącym podsumowaniem analizy przeprowadzonej na przełomie czerwca i lipca 2013.

W badaniu specjaliści SEMTEC Sp. z o.o. określili m.in., jak poszczególne biura dbają o swoją pozycję w wynikach wyszukania Google. Na tle konkurencji wyróżniają się zwłaszcza Neckermann.pl, Itaka.pl, Rainbowtours.pl oraz Tui.pl. Wymiennie zajmowały pozycję liderów w zestawieniu domen najbardziej widocznych na frazy kluczowe oraz unikalne frazy kluczowe. Znalazły się również w pierwszej czwórce biur o największym potencjale widoczności.

– Ranking widoczności poszczególnych domen mówi nam, które strony internetowe prezentowane są w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez internautę fraz związanych z turystyką. Badanie wskazuje, że najczęściej potencjalny klient trafia na witryny właśnie tych czterech biur podróży. Nie oznacza to, że pozostałe są na zupełnie straconych pozycjach. Należy bowiem pamiętać, że liczy się przede wszystkim obecność na pierwszej stronie wyszukiwania. Rzadko który użytkownik przechodzi na następne. Chcąc przesunąć się na wyższe miejsce w TOP10 należy zadbać o optymalizację strony oraz właściwe jej wypozcjonowanie – mówi Miłosz Woźniak, SEO Director SEMTEC Sp. z o.o.

Na podstawie analizy kilkudziesięciu tysięcy fraz wytypowano 100 najpopularniejszych fraz turystycznych. Użytkownicy zazwyczaj wpisują do wyszukiwarki Google takie hasła jak:  last minute, biuro turystyczne, tanie latanie, wakacje czy Chorwacja. W raporcie wskazano także, o jakich destynacjach internauci najczęściej poszukują informacji w wyszukiwarce. W pierwszej piątce znalazły się Hiszpania, Włochy, Grecja oraz Chorwacja.

Analizę widoczności domen biur podróży przeprowadzono na przełomie czerwca i lipca 2013 za pomocą SERP24.pl. To autorskie narzędzie umożliwiające monitorowanie pozycji SEO, w tym wyszukanie i porównanie interesujących nas słów kluczowych z  największymi konkurentami. Badaniu poddano domeny: Neckermann.pl, Itaka.pl, Tui.pl, Rainbowtours.pl, Eccoholiday.pl, Alfastar.pl, Sunfun.pl, Almatur.pl, Wezyrholidays.pl oraz Eximtours.pl.

– Nie braliśmy pod uwagę rankingów polskich biur podróży czy wyników finansowych osiągniętych przez poszczególne spółki. Skoncentrowaliśmy się na domenach o największym potencjale wyszukania, dobranych na podstawie analizy wykonanej za pomocą SERP24 – mówi Miłosz Woźniak – Podobne analizy, oczywiście na wyższym poziomie szczegółowości, bardzo często wykonujemy dla naszych klientów. Obecność w TOP10 wyników wyszukania Google determinuje bowiem nie tylko wzrost sprzedaży, ale uwiarygodnia i sprzyja kształtowaniu pozytywnego wizerunku firm w oczach jej aktualnych i potencjalnych klientów – dodaje Woźniak.

Raport dostępny jest tutaj.

***

SEMTEC Sp. z o.o. jest agencją SEO, należącą do Cube Group S.A. SEMTEC specjalizuje się w świadczeniu usług w wyszukiwarkach internetowych. Spółka powstała w 2008 roku. Wśród klientów grupy obsługiwanych przez SEMTEC wyróżnić można m.in. AVIVA, Bank Zachodni WBK, Credit Agricole, Allianz, Empik.com, Generali Ubezpieczenia, Stena Line, Enel-Med, UPC i wiele innych. Agencja aktualnie pozycjonuje ponad 3,1 tys. fraz wizerunkowych oraz 2 mln fraz typu long tail. Skuteczność SEMTEC w zakresie wypozycjonowanych fraz w top 10 wynosi ok. 70%. W swojej ofercie spółka posiada szeroki zakres usług dotyczący pozycjonowania, w tym także działania z obszaru SEO PR oraz SEO mobile. SEMTEC oferuje również szereg autorskich rozwiązań pomagających zoptymalizować działania SEM m.in. system SERP24 zawierające dane o 9 mln polskich frazach kluczowych oraz SEOapi automatycznie analizujące i pozycjonujące tysiące optymalnych fraz kluczowych typu long tail.

Wyślij zapytanie ofertowe

*pole obowiązkowe

Wyrażam zgodę na:
tak Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką Prywatności
tak Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Cube Group S.A. z siedzibą przy ul. Puławskiej 99A, na podany przeze mnie adres email, newsletterów dotyczących produktów i usług własnych jak również informacji handlowych dotyczących warsztatów, konferencji oraz pozostałych treści marketingowych.
tak Wyrażam zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (email marketing) w ww. celu.
Klauzula informacyjna

KONTAKT

Cube Group S.A., ul. Puławska 99A, 02-595 Warszawa
Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS 0000306712,
NIP 661-225-95-31, Kapitał zakładowy 809 952,90zł
fax: (+48) 22 201 32 91