Artykuły

Kampania NajmodniejszeButy.pl

NajmodniejszeButy.pl – kampania efektywnościowa przeprowadzona dla answear.com – multibrandowego e-sklepu z branży odzieżowej. Sieć NetSales, odpowiedzialna za jej realizację, w ciągu niecałych trzech miesięcy zgromadziła ponad 130 000 wyselekcjonowanych (sprofilowanych) rekordów, dzięki czemu inwestycja klienta zwróciła się w ciągu pierwszej wysyłki emailingu.

Pomimo sprzyjającej koniunktury rynkowej dla branży modowej skuteczne dotarcie z przekazem do konsumenta nie jest dzisiaj łatwym zadaniem, głównie ze względu na dużą konkurencyjność. Strategiczne rozplanowanie mediów w komunikacji marketingowej ma więc niebagatelne znaczenie. Najskuteczniejszą płaszczyzną pozwalającą na efektywne pozyskiwane klientów jest obecnie Internet.

Przed ekspertami sieci NetSales, jednego z flagowych brandów agencji Cube Group, postawiono wyzwanie w postaci pozyskania dużej ilości sprofilowanych leadów dla e-sklepu answear.com.

NetSales w pierwszej kolejności musiał znaleźć odpowiedź na pytanie jak przyciągnąć potencjalnego klienta odzieżowego e-sklepu biorąc pod uwagę przesyt najróżniejszych form komunikacji modowej w Internecie. Kluczem do sukcesu okazało się doświadczenie we współpracy z wieloma markami modowymi oraz z obsługi sieci FashionFan.

Cel kampanii

Celem kampanii dla answear.com było wygenerowanie w trzy miesiące 100 000 leadów, które skonwertują na sprzedaż. Kampania przeprowadzona została w okresie od października do grudnia. To trudny czas dla marketerów zajmujących się branżową modową. W tym okresie rozpoczynają się i są przeprowadzane promocje kolekcji jesienno – zimowych wszystkich największych marek.

Grupa docelowa

Najważniejsze cechy demograficzne grupy docelowej kampanii to: kobieta, w wieku 25 – 40 lat, z wykształceniem minimum średnim. Ponadto przedstawicielka grupy docelowej była aktywną trendsetterką modową, ceniącą sobie styl street fashion, preferującą markową odzież, którą kupuje przez Internet.

Strategia kampanii

Biorąc pod uwagę wskazaną charakterystykę grupy docelowej NetSales przeprowadził analizę potencjalnych obszarów tematycznych, które będą w centralnym punkcie zainteresowań jej przedstawicielek.

Ze względu na wysoką skuteczność, najważniejszym narzędziem kampanii był konkurs, w którym uczestniczki mogły samodzielnie wybrać nagrodę. Udostępniono ponad 100 modeli butów różnych marek. Wszystkie znajdowały się w ofercie sklepu answear.com. Co miesiąc do wygrania było 50 par butów, w sumie 150. Kryterium formalnym wyboru była odpowiedź na pytanie: „W jakich butach czujesz się pewnie?”. Komunikacja oraz charakter nagród rzeczowych zostały tak dobrane, aby zagwarantować wysokie CTR’y oraz konwersje.

NetSales opracował również dedykowany landing page (NajmodniejszeButy.pl). Precyzyjnie określono kanały dotarcia przekazem reklamowym – wpisy na fanpage’ach modowo – kobiecych na Facebooku, e-mailing skierowany do grupy targetowej 25-40, social ads na portalach Facebook oraz NK.pl, reklamy displayowe na portalach o tematyce modowo – kobiecej, artykuły sponsorowane na blogach i serwisach modowych i kobiecych (lifestyle).

Podstawą komunikacji bannerowej nie były wymyślne kreacje, a sprawdzenie najlepszych wersji. NetSales przygotował ponad 500 formatów kreacji, których emisja poprzedzona była odpowiednimi testami, co również przyczyniło się do ogólnego sukcesu kampanii.

Podsumowanie

Dzięki odpowiednio dobranej kreacji i tematyce możliwe było przeprowadzenie emisji kampanii na maksymalizację efektywności u wydawców, którzy wcześniej nie chcieli się zgodzić na ten model rozliczenia. Największą skuteczność odnotowywały bannery reklamowe prezentujące klasyczne modele obuwia. Wskaźnik CTR w przypadku tych bannerów uzyskiwał średnią wartość na poziomie 0,95 – 1,1%, natomiast CR 24 – 29%. Najniższe wartości, rzędu 0,35% CTR i 4% CR osiągały reklamy prezentujące model butów balerinki.

Kampania, w okresie od 1 października do 31 grudnia uzyskała następujące wyniki, blisko:

ü  477 milionów odsłon reklam,

ü  820 tysięcy wizyt na stronie www.najmodniejszebuty.pl,

ü  617 tysięcy unikalnych odwiedzin strony WWW,

ü  132 tysiące leadów.

Średnia konwersja z kliknięcia na zapis była na poziomie 10 – 35% w zależności od medium, natomiast średni czas wizyty użytkownika z konwersją wynosił 8 minut 19 sekund. Warto podkreślić, że koszt pozyskania bazy zwrócił się klientowi w ciągu pierwszego miesiąca. Pod koniec 2012 roku sieć NetSales, za zaprojektowanie i realizację kampanii NajmodniejszeButy.pl, została uhonorowana prestiżową nagrodą Efekton Awards

Marcin Michalski

Pełnomocnik Zarządu ds. Performance Marketingu, Cube Group S.A.

Pomysłodawca i założyciel sieci MailSales

marcin.michalski@cubegroup.pl

***

Cube Group S.A.– powstała w 2006 roku. Agencja posiada najszersze portfolio wyspecjalizowanych usług performance marketingu na polskim rynku. Cube Group jest jednym z założycieli grupy SEM w IAB oraz polskiego oddziału SEMPO. Agencja została uhonorowana nagrodami Golden Arrow oraz dwukrotnie Efekton Awards. Wybrana Agencją Roku 2009 w kategorii Internet (Media i Marketing Polska). Jej specjaliści posiadają prestiżowe certyfikaty Google, AdKontekst oraz Onet Firma. Cube Group jest właścicielem m.in. SEMtec Sp. z o.o., świadczącej usługi SEO oraz LeadR Sp. z o.o., specjalizującej się database marketing. Najważniejszymi brandami agencji są: sieć afiliacyjna NetSales oraz FashionFan – reklamowa sieć modowa. W grudniu 2012 roku Cube Group uruchomił sieć e-mailingową MailSales oferującą największe w Polsce bazy mailingowe (ponad 220 baz i 44 milionów kont e-mail). Na początku 2013 roku, w ramach Cube Group, uruchomiono dwie marki: SalesMedia (programy partnerskie) oraz mobiu (sieć reklamy mobilnej).

Wyślij zapytanie ofertowe

*pole obowiązkowe

Wyrażam zgodę na:
tak Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką Prywatności
tak Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Cube Group S.A. z siedzibą przy ul. Puławskiej 99A, na podany przeze mnie adres email, newsletterów dotyczących produktów i usług własnych jak również informacji handlowych dotyczących warsztatów, konferencji oraz pozostałych treści marketingowych.
tak Wyrażam zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (email marketing) w ww. celu.
Klauzula informacyjna

KONTAKT

Cube Group S.A., ul. Puławska 99A, 02-595 Warszawa
Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS 0000306712,
NIP 661-225-95-31, Kapitał zakładowy 809 952,90zł
fax: (+48) 22 201 32 91