Artykuły

Multiscreening w Polsce

Be active in mobile! – ruszyła nowa mobilna sieć reklamowa

6 marca, w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca start nowej, mobilnej sieci reklamowej. mobiu, bo o niej mowa, to najnowszy projekt agencji performance marketingu Cube Group S.A. Podczas konferencji mobiu oraz IRC zaprezentowały wyniki przeprowadzonego wspólnie badania „Multiscreening w Polsce”. Jak pokazuje raport, znaczenie i możliwości marektingowe smartphone’ów szybko rosną. Daje to marketerom zupełnie inne, skuteczne kanały komunikowania się z odbiorcami.

Wielu mówi, że 2013 rok będzie rokiem mobile. Liczba posiadaczy smartphone’ów oraz tabletów dynamicznie rośnie. Jak pokazują badania Interaktywnie.com „Polski Internet 2012 i prognoza na 2013”, rynek mobile może zwiększyć się do grudnia br. nawet dwukrotnie. 13,3 miliona to średnia z prognoz ekspertów odnoszących się do liczby smartphone’ów w Polsce do końca roku. Dla marketerów, działających w obszarze zarówno B2C, jak i B2B, wykorzystanie reklamy mobilnej daje większą skuteczność dotarcia z przekazem do potencjalnych klientów.

– Uruchomienie nowej marki pod skrzydłami Cube Group S.A. jest odpowiedzią na silną potrzebę rynkową. Stale otrzymujemy zapytania od naszych partnerów, dotyczące możliwości reklamy mobilnej – mówi Andrzej Cudny, prezes zarządu Cube Group S.A. – Wybierając dostawcę takich usług trzeba jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Rekomenduję sprawdzić czy potencjalny partner opracowuje kompleksową strategię reklamy mobilnej, czy daje szerokie możliwości targetowania oraz stosuje sprawdzone technologie. Oferta mobiu została tak opracowana, by każdy biznes mógł znaleźć najlepszą dla siebie formułę współpracy – dodaje Andrzej Cudny.

Głównym założeniem mobiu jest kompleksowość. Sieć proponuje swoim klientom szerokie spojrzenie na kanał, jakim jest mobile. Następnie, po wnikliwej analizie biznesu partnera, rekomenduje wąskie, dedykowane rozwiązania. mobiu umożliwia rozliczanie się w modelach CPM i CPC. Akcje po kliknięciu mierzone są w sześciu różnych modelach, w tym Click 2 Call oraz Click 2 Download. Sieć ma w swojej ofercie m.in. różne sposoby targetowania reklamy (geograficznie, demograficznie, kontekstowo) oraz ponad kilkadziesiąt formatów reklamowych.

Podczas konferencji, zaproszona do współpracy przez mobiu agencja Interactive Research Center, zaprezentowała wyniki przeprowadzonego badania „Multiscreening w Polsce”. Multiscreening polega na jednoczesnym korzystaniu z minimum dwóch urządzeń spośród: TV, smartphone’a lub laptopa/komputera. Na zachodzie to zjawisko jest już bardzo popularne i często wykorzystywane marketingowo. Badanie przeprowadzono wśród polskich użytkowników internetu.

– Wyniki badań pokazały, że Polacy pod względem skłonności do multiscreeningu, nieznacznie odbiegają od mieszkańców USA i Wielkiej Brytanii. Ponad 62% posiadaczy smartphone’ów używa ich podczas oglądania telewizji. Taka informacja może być bardzo istotna z punktu wiedzenia marketerów, którzy odpowiadają za komunikację brandów reklamowanych w TV, producentów filmowych oraz samych stacji telewizyjnych – mówi Albert Hupa, prezes Interactive Research Center.

Z raportu mobiu i IRC wynika, że prawie 1/3 respondentów pracujących przy komputerze, jednocześnie używa smartphone’ów. To urządzenie jest również najczęstszym second screen’em w trakcie surfowania po internecie. Warto zaznaczyć, że użytkownicy second screen’u najczęściej korzystają z niego w celu: komunikowania się ze znajomymi lub do przeglądania serwisów społecznościowych. Badanie „Multiscreening w Polsce” wskazuje również konotacje pomiędzy terminem wyświetlania programu telewizyjnego, a częstotliwością poruszania jego tematu w sieci oraz opinie internautów na temat tego, co chcieliby robić na second screenie.

Raport prezentowany na konferencji dostępny jest na stronie: www.mobiu.pl i www.ircenter.com.

***

mobiu – sieć reklamy mobilnej w portfolio agencji performance marketingu Cube Group S.A. Sieć oferuje kompleksowe usługi w zakresie opracowywania i realizowania strategii reklamy mobilnej na telefony komórkowe, smartphone’y oraz tablety. mobiu posiada różnorodne modele rozliczenia oraz sposoby mierzenia akcji po kliknięciu. Sieć zapewnia m.in. optymalizację strony internetowe pod urządzenia mobilne, doradza w wyborze fraz kluczowych oraz wspiera webusability.

Cube Group S.A.– powstała w 2006 roku. Agencja posiada najszersze portfolio wyspecjalizowanych usług performance marketingu na polskim rynku. Cube Group jest jednym z założycieli grupy SEM w IAB oraz polskiego oddziału SEMPO. Agencja została uhonorowana nagrodami Golden Arrow oraz dwukrotnie Efekton Awards. Wybrana Agencją Roku 2009 w kategorii Internet (Media i Marketing Polska). Jej specjaliści posiadają prestiżowe certyfikaty Google, AdKontekst oraz Onet Firma. Cube Group jest właścicielem m.in. SEMtec Sp. z o.o., świadczącej usługi SEO oraz LeadR Sp. z o.o., specjalizującej się database marketing. Najważniejszymi brandami agencji są: sieć afiliacyjna NetSales oraz FashionFan – reklamowa sieć modowa. W grudniu 2012 roku Cube Group uruchomił sieć e-mailingową MailSales oferującą największe w Polsce bazy mailingowe (ponad 220 baz i 44 milionów kont e-mail).

Interactive Research Center – agencja specjalizująca się w badaniach i konsultingu marketingowym w obszarze digital i interactive. Głównym obszarem działalności spółki jest realizacja badań marketingowych i społecznych, doradztwo strategiczne w zakresie obecności marek w mediach interaktywncyh oraz rozwój narzędzi badawczych w obszarze interactive oraz mobile.

 

Wyślij zapytanie ofertowe

*pole obowiązkowe

Wyrażam zgodę na:
tak Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką Prywatności
tak Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Cube Group S.A. z siedzibą przy ul. Puławskiej 99A, na podany przeze mnie adres email, newsletterów dotyczących produktów i usług własnych jak również informacji handlowych dotyczących warsztatów, konferencji oraz pozostałych treści marketingowych.
tak Wyrażam zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (email marketing) w ww. celu.
Klauzula informacyjna

KONTAKT

Cube Group S.A., ul. Puławska 99A, 02-595 Warszawa
Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS 0000306712,
NIP 661-225-95-31, Kapitał zakładowy 809 952,90zł
fax: (+48) 22 201 32 91