CPS – Cost Per Sale

Jesteś tutaj

CPS czyli inaczej model Cost Per Sale, a więc rozliczenie za % od transakcji. Model ten jest najczęściej stosowany w e-commerce (sklepach internetowych), nie jest to jednak regułą. Wszystko zależy od tego w jaki sposób i jak często reklamodawca jest w stanie raportować wygenerowane sprzedaże. Inną odmianą CPS jest model CPO (ang. Cost Per Order) czyli stała opłata za zrealizowane zamówienie za pośrednictwem wydawcy (afilianta). Wysokość prowizji jaką musi zapłacić sklep internetowy do sieci afiliacyjnej zależy najczęściej od:

  1. Marki sklepu (rozpoznawalności, stopnia zaufania itp.)
  2. Średniego koszyka czyli AOV (Avarage Order Value)
  3. Konwersji % liczonej jako stosunek osób wchodzących do tych, które zrealizowały zamówienie
  4. Branży, a co za tym idzie średniej marżowości w danej kategorii
  5. Atrakcyjności oferty e-commerce na tle konkurencji
  6. Stawek jakie konkurencja generalnie płaci w afiliacji, czyli trendów.

Model CPS jest z pewnością jednym z najbezpieczniejszych modeli rozliczeniowych, dlatego zawsze rekomendujemy go sklepom internetowym. Podkreślamy jednak, że nie można poprzestać wyłącznie na działaniach CPS, gdyż sam program afiliacyjny w CPS to za mało aby wygenerować naprawdę pokaźną sprzedaż w sklepie. Właściciele e-commerce muszą stosować tzw. Performance-based marketing za naszym pośrednictwem, jeżeli chcą osiągnąć sukces. Wiemy co mówimy – odpowiadamy za sprzedaż blisko 200 sklepów internetowych realizując dla nich różne działania prowadzące do sprzedaży.


KONTAKT

Cube Group S.A., ul. Puławska 99A, 02-595 Warszawa
Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS 0000306712,
NIP 661-225-95-31, Kapitał zakładowy 809 952,90zł

Skontaktuj się z nami

*pole obowiązkowe

Wyrażam zgodę na:
przetwarzanie danych przez Cube Group S.A. w związku z zapytaniemZobacz
otrzymywanie od Cube Group S.A. informacji na maila w związku z zapytaniem Zobacz
marketing Zobacz
informacje handlowe na maila: m.in. nowości produktowe, warsztaty, konferencji i wszelkie inicjatywy organizacyjne Zobacz
informacje handlowe na telefon: m.in. nowości produktowe, warsztaty, konferencje i wszelkie inicjatywy organizacyjne Zobacz
Informacje dot. ochrony danych osobowych. Zobacz