Wzrost popularności sklepu internetowego który w dłuższej perspektywie przełoży się na generowanie sprzedaży oferowanych produktów.
Realizacja:
- Dotarcie do określonej grupy docelowej – kobiety w wieku powyżej 25 lat.
- Zrealizowanie wysyłki mailingowej do 800 tysięcy adresów.
- Przeprowadzenie testów A/B kreacji.
- Najefektywniejszy tematy wiadomości: „Odbierz pachnący prezent” a następnie „Testuj kosmetyki za darmo!”
Działania zastosowane w przypadku tej kampanii to doskonały przykład na to jak ważne znaczenie w przypadku wysyłki mailingowej mają: temat wiadomości, jej waga oraz wyraźny Call-To-Action.
MailSales wyselekcjonował bazy kobiet powyżej 25. roku życia. Target został zawężony głównie na mieszkanki dużych miast. Wszystkie, biorące udział w wysyłce, adresy były sprawdzane pod kątem aktywności ich użytkowników w ciągu 2 tygodni wstecz od daty wysyłki. Zastosowano również segmentację produktową – wysyłki realizowane były do osób zainteresowanych konkretną kategorią produktów. Mailing został zrealizowany do 800 tysięcy adresów e-mail.
Początkowo, testowo na prośbę klienta, użytkowniczki otrzymywały wiadomość o temacie: „Odbierz pachnący prezent od…” i kreację ważącą ponad 500kB, co narażało wiadomość na umieszczenie w SPAMie. Na kreacji nie było zarówno wyraźnej informacji o prezencie, jak i buttona, który umożliwiałby przejście na landing page w celu zapoznania się ze szczegółami oferty.
Kolejne działania realizowane przez MailSales, zgodne z dobrymi praktykami, pokazały jak niewielkim wysiłkiem można sprawić by wyniki mailingu były kilkukrotnie wyższe od początkowych. Nowy temat mailingu brzmiał: „Testuj kosmetyki za darmo!”, co znacząco wpłynęło na poprawę wskaźnika Open Rate. Kreacja mailingowa została odchudzona do 50kB a widoczne CTA pozwoliło na trzykrotne zwiększenie wskaźnika klikalności.
Odnotowano blisko 10 tysięcy zarejestrowanych sprzedaży!