Food Delivery





Cel: 

Retencja i wzrost sprzedaży (przy wykorzystaniu CDP)

Rezultaty: 
19
%
wzrost wartości transakcji
647
%
ROI
zwrot inwestycji w CDP po 3 miesiącach

Realizacja:

Food Delivery - case study
  • Budowa Customer Data Platform z danymi o klientach (częstotliwość zamówień, wartość koszyka, ulubiony produkt, promocje, z których klient korzystał, godzina zamawiania) i tworzenie segmentów
  • Wykorzystanie algorytmów Machine Learning do retencji – dopasowanie idealnej oferty dla użytkownika i estymacja kiedy i dzięki jakiej ofercie klient skonwertuje – maksymalna personalizacja i automatyzacja komunikacji
  • Wysyłka mailingów i SMS-ów z podziałem na segmenty zależne od ulubionych promocji użytkownika
Opis: 

Branża Food Delivery jest bardzo konkurencyjna. Żeby się wyróżnić i zdobyć uwagę klienta, trzeba bardzo dobrze go poznać. Klienci korzystający z usługi dostawy jedzenia są zmęczeni jednakowymi informacjami o ofercie i promocjach. Dostają je każdego dnia z różnych źródeł. Najlepszym sposobem zainteresowania ich i przywiązania jest kierowanie do nich komunikatów odpowiadających ich zwyczajom i potrzebom. Budowa CDP (Customer Data Platform), pełne poznanie użytkownika i wykorzystanie uczenia maszynowego to w przypadku branży food delivery recepta na spersonalizowaną i maksymalnie efektywną komunikację z klientami oraz wzrost sprzedaży.

W pierwszej kolejności zbudowaliśmy Customer Data Platform z danymi o klientach (wśród nich znalazły się m.in. daty zamówień, wartość koszyka, zamawiany produkt, promocje, z których klient do tej pory korzystał, godzina zamawiania).

W kolejnym kroku wykorzystaliśmy Machine Learning, aby wdrożyć strategię maksymalnie spersonalizowanej komunikacji (mail, sms, display) – z ofertą dopasowaną do preferencji klienta i wysłaną w czasie, gdy jest największe prawdopodobieństwo, że klient zareaguje na reklamę.

Dysponując zaawansowanymi danymi i najskuteczniejszym algorytmem ML, podzieliliśmy klientów na segmenty, zależne od ich ulubionych promocji oraz produktów, i wysyłaliśmy im spersonalizowane mailingi i SMS-y. Efekty przerosły oczekiwania – zanotowaliśmy:

• 19% wzrost wartości transakcji
• -35% spadek kosztów konwersji
• 22% wzrost Open Rate dzięki spersonalizowanym mailingom
• 115% wzrost CTR w działaniach SMS
• 647% ROI zwrot inwestycji w CDP po 3 miesiącach

Wyślij zapytanie ofertowe

*pole obowiązkowe

Wyrażam zgodę na:
tak Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką Prywatności
tak Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Cube Group S.A. z siedzibą przy ul. Puławskiej 99A, na podany przeze mnie adres email, newsletterów dotyczących produktów i usług własnych jak również informacji handlowych dotyczących warsztatów, konferencji oraz pozostałych treści marketingowych.
tak Wyrażam zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (email marketing) w ww. celu.
Klauzula informacyjna

Jesteś zainteresowany ofertą:

W pozostałych sprawach:

Adres:

Cube Group S.A.
ul. Puławska 99A
02-595 Warszawa