Klub zakupowy

Cel: 

Wzrost sprzedaży produktów oferowanych przez klub oraz zbudowanie bazy potencjalnych klientów.

Rezultaty: 
8.3
%
OPEN RATE
51
%
CTR – W STOSUNKU DO LICZBY OTWARTYCH MAILI
4.2
tys.
LICZBA ZAREJESTROWANYCH SPRZEDAŻY

Realizacja:

Klub zakupowy

  • Dotarcie do określonej grupy docelowej – kobiety w ciąży oraz matki dzieci w trzech grupach wiekowych.
  • Zrealizowanie wysyłki mailingowej do 500 tysięcy adresów.
  • Wysyłka tylko spersonalizowanych wiadomości.
  • Zastosowanie na stronie docelowej systemu automatycznie uzupełniającego dane: imię oraz adres mailowy użytkownika.
  • Najefektywniejszy temat wiadomości: „Zobacz wyprzedaż: Zara Kids -70%, Mexx Kids -80%!”.
Opis: 

Klientem MailSales był pierwszy w Polsce klub zakupowy dedykowany matkom, który do tej pory opierał swoje działania marketingowe wyłącznie na wysyłkach newsletterów do bazy wewnętrznej. Chcąc rozszerzyć grono użytkowników oraz zwiększyć sprzedaż oferowanych produktów, wyszedł naprzeciw ofertom baz zewnętrznych. MailSales zaproponował mu szeroki wachlarz baz parentingowych, na których wysyłki doprowadziły do osiągnięcia celu w postaci ponad 4 tysięcy zarejestrowanych sprzedaży!

W mailingu zastosowane zostały dobre praktyki, m.in.:

1. Segmentacja statusowa – działania marketingowe skupiały się na wysyłce mailingu do kobiet w ciąży oraz matek dzieci w trzech grupach wiekowych (0-1; 2-3; pow. 4. roku życia), które były aktywnymi klientkami sklepów on-line. Do każdej z grup została wysłana odpowiednio sprofilowana oferta produktowa – łącznie do 500 tysięcy adresów e-mail.
2. Personalizacja – w mailingu brały udział te bazy, które miały możliwość spersonalizowania wiadomości – na stronie docelowej automatycznie zaciągane były: imię oraz adres mailowy użytkownika.
3. Zachęcenie do otworzenia wiadomości – zastosowanie tematu: „Zobacz wyprzedaż: Zara Kids – 70%, Mexx Kids – 80%!”, dzięki któremu wzbudzona została potrzeba pilności oraz przedstawienie znanych marek z atrakcyjnymi rabatami.
4. Zachęcenie do kliknięcia w kreację mailingową – MailSales miał tylko 3 sekundy na zainteresowanie użytkownika treścią maila – wykorzystano do tego celu m.in.: prosty przekaz, oszczędność w kolorach, duży button oraz logotypy producentów.

Zanotowano współczynnik otwarć na poziomie 8.3%, co świadczy o dopasowaniu bazy pod kątem użytkowników. CTR w stosunku do liczby otwartych maili wyniósł ponad 50%, co oznacza, ze kreacja zachęciła do kliknięcia co drugą osobę, która otworzyła wiadomość. Współczynnik konwersji na poziomie ponad 20% doprowadził do wygenerowania 4200 sprzedaży.

Kampania zakończyła się sukcesem a Klient nadal realizuje wysyłki na bazach zewnętrznych, poszerzając wolumen swoich użytkowników oraz generując sprzedaż na coraz wyższym poziomie.

KONTAKT

Cube Group S.A., ul. Puławska 99A, 02-595 Warszawa
Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS 0000306712,
NIP 661-225-95-31, Kapitał zakładowy 809 952,90zł

Skontaktuj się z nami

*pole obowiązkowe

Wyrażam zgodę na:
przetwarzanie danych przez Cube Group S.A. w związku z zapytaniemZobacz
otrzymywanie od Cube Group S.A. informacji na maila w związku z zapytaniem Zobacz
marketing Zobacz
informacje handlowe na maila: m.in. nowości produktowe, warsztaty, konferencji i wszelkie inicjatywy organizacyjne Zobacz
informacje handlowe na telefon: m.in. nowości produktowe, warsztaty, konferencje i wszelkie inicjatywy organizacyjne Zobacz
Informacje dot. ochrony danych osobowych. Zobacz