
30% wzrost liczby ofert dla udzielanej online Pożyczki Samoobsługowej przy jednoczesnym obniżeniu kosztu pozyskania oferty CPA i utrzymaniu budżetu reklamowego w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 roku
Realizacja:
- Przygotowanie i wdrożenie długofalowej strategii online w oparciu o:
• Search Ads 360
• Model Data-Driven Attribution (DDA) - Wdrożenie dedykowanych automatycznych strategii w zależności od typu kampanii.
- Identyfikacja konwertujących i niekonwertujących ścieżek użytkownika.
- Automatyzacja działań do zarządzania kosztem CPA i kontroli wydawanego budżetu w zależności od potencjału = wzrost liczby ofert.
Silnie konkurencyjny segment pozabankowych instytucji finansowych i restrykcyjne uwarunkowania prawne, ograniczające również emisję reklam w wyszukiwarce. Jak osiągnąć wzrost przyznania pożyczek? Z takim wyzwaniem zmierzył się Provident Polska. Realizacja założonych celów wymagała zastosowania długofalowej koncepcji zmian opierających się na głębokiej analizie danych z uwzględnieniem sezonowości, różnorodnej ścieżki konwersji użytkownika, a także jego wielu punktów styku z reklamą. Wykorzystaliśmy do tego Search Ads 360, dający większe możliwości optymalizacyjne w stosunku do Google Ads oraz zaawansowane strategie ustalania stawek.
Koncepcja zakładała wykorzystanie takich elementów jak:
• Atrybucja
• Machine Learning
• Automatyczne reguły i strategie
• Wykorzystanie kampanii Click-To-Call do wsparcia sprzedaży Pożyczki dopasowanej
Kampania odniosła ogromny sukces:
• Aż 2-krotny (+101%) wzrost liczby ofert dla Pożyczki Samoobsługowej z utrzymaniem reżimu budżetu reklamowego z poprzedniego roku
• Obniżenie o 60% kosztu pozyskania oferty CPA
• Zwiększenie kaloryczności pozyskanych ofert = wyraźny wzrost liczby podpisanych umów z nowymi klientami w porównaniu analogicznym okresem w 2017 roku.
Sukces kampanii został wyróżniony nominacją do międzynarodowego konkursu European Search Awards 2019.